Buscar este blog

miércoles, 10 de noviembre de 2010

El departament de Salut ha retirat del mercat alguns lots de lents de contacte 1-day acuvue. Tots els lots afectats a nivell mundial comencen pels dígits 492 i 502 i els seus primers sis dígits estan compresos entre 492237-492498 i entre 502080-502269.

El departament de Salut ha retirat del mercat alguns lots de lents de contacte 1-day acuvue. Tots els lots afectats a nivell mundial comencen pels dígits 492 i 502 i els seus primers sis dígits estan compresos entre 492237-492498 i entre 502080-502269.
L’àrea de recursos sanitaris ha estat informada de l’ampliació en els lots afectats per la retirada del passat agost i s’ha enviat una alerta als establiments d’òptica perquè procedeixin a la retirada dels lots.
A finals d’agost de 2010 la companyia Johnson & Johnson Vision Care Inc. va procedir a la retirada voluntària, a nivell mundial, d’una sèrie de lots de les lents de contacte 1-DAY ACUVUE® TRUEYE (narafilcon A) a causa de la notificació de casos de molèsties oculars (coïssor o picor) associats amb la utilització d’aquestes lents. Les investigacions efectuades per l’empresa van posar de manifest un problema en el procés de rentat durant la fabricació de les lents que comportava que en alguns casos es presentessin uns nivells de substància de processament superior a l’estipulat. Es va identificar un petit percentatge de lots de lents de contacte que no complien amb els requeriments de fabricació i es va procedir a la seva retirada del mercat.
En el cas dels establiments d’òptica es recomana verificar si disposen de lents de contacte 1-DAY ACUVUE® TRUEYE (narafilcon A) dels lots afectats per la retirada i en cas afirmatiu retirar els productes de la venda i contactar amb l’empresa per a la seva devolució. A més, si s'han venut aquestes lents a pacients, es recomana que s'intenti identificar-los i contactar amb ells per a què les retornin.
En el cas dels pacients es recomana verificar si les lents de contacte 1-DAY ACUVUE® TRUEYE estan afectades per la retirada. Si estan afectades, es recomana deixar d’utilitzar-les immediatament, i si s'experimenta picor o dolor als ulls, consultar al seu metge.

No hay comentarios: