Buscar este blog

jueves, 15 de abril de 2010

La lluita per captar clients es trasllada al màrqueting electrònic: 1. • Conèixer i incidir en els gustos dels consumidors, elements clau vers el futur 2. • L'OMT llançarà un sistema de recollida de dades homogènies a escala mundial

La lluita per captar clients es trasllada al màrqueting electrònic:
   1. • Conèixer i incidir en els gustos dels consumidors, elements clau vers el futur
   2. • L'OMT llançarà un sistema de recollida de dades homogènies a escala mundial

    Andrés (a l'esquerra) realitza la ponència sobre Andorra sota la mirada dels participants al congrés, ahir.
IRENE CASASAYAS
ORDINO
YouTube, Google Maps i fòrums són només algunes de les eines que esdevindran instruments imprescindibles en l'aferrissada lluita per captar clients de neu i muntanya en el futur. El màrqueting electrònic ja comença a jugar un paper fonamental per incidir en els gustos dels consumidors i és en aquest suport on es dedicaran importants esforços des de les diferents destinacions.
És una de les conclusions extretes del sisè Congrés de Turisme de Neu i Muntanya celebrat a Ordino que va cloure ahir. Ho van posar de manifest bona part dels ponents participants, però sobretot ho va destacar el professor de la Universitat de Bournemouth (Regne Unit) Dimitrios Buhalis, fent esment a la necessitat d'emprar les noves tecnologies per resoldre la promoció turística. I aquest fet respon a que el públic actual ja no confia en la informació que ofereixen les oficines de turisme. I és que molts clients accedeixen als lloc web per consultar les opinions i comentaris publicats per altres turistes, deixant que els millors ambaixadors per respondre als dubtes siguin els turistes que ja han visitat la destinació.
En aquest sentit, Buhalis va suggerir deixar d'editar fulletons i analitzar de quina manera l'usuari es comunica amb el destí que preveu visitar. Així, segons l'expert, el futur passa per potenciar els serveis basats en la ubicació, tot afegint-hi que es perdrà competitivitat si no és té una visió electrònica del màrqueting. I per assumir amb garanties el dia de demà és necessari conèixer millor el client i segmentar-lo amb la finalitat d'incorporar els productes segons les prioritats i necessitats.
El director Executiu de l'Organització Mundial de Turisme (OMT), Fréderic Pierret, que va ser l'encarregat de fer una radiografia de les conclusions del congrés, va exposar que un dels reptes és també donar a conèixer un sector que sovint esdevé "invisible" per la manca d'homogeneïtzació de dades que esdevinguin fiables. Per això, va anunciar la creació d'un sistema de l'OMT de recollida de dades a escala internacional que serveixin al sector per a futures actuacions.
En la línia del que es treballa actualment a Grandvalira i Vallnord, també es va concloure que cal vendre somnis i experiències úniques. Tanmateix, cal revisar els models de gestió i els models d'allotjament per tal que esdevinguin sostenibles.

GRANS I PETITS
La segona jornada del congrés també va oferir dos vessants completament diferents de negoci.
En primer lloc, el director de France Montagne, Jean Marc Silva, va argumentar com assolir el volum de negoci als grans dominis esquiables i va defensar idees com ara la cooperació i la solidaritat entre estacions, la sensibilització dels joves amb la cultura de la muntanya i la inversió per mantenir-se davant de la competència, etc. France Montagne (250 estacions) genera 130.000 llocs de treball i un volum de negoci de 6.000 milions d'euros anuals.
L'altra cara de la moneda va ser la que va desglossar Massimo Fossati, propietari del petit domini esquiable Piani di Bobio (Itàlia). Una filosofia a les antípodes de la reivindicada per Silva, en la qual, per exemple, no es van amortitzar les petites inversions en 17 anys d'existència.
icasasayas@andorra.elperiodico.com
Reblog this post [with Zemanta]

No hay comentarios: